سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حزب اراده ملت ایران (حاما)

معاون اول رئیس‌‏جمهور و نخست وزیر عراق با اشاره به اهمیت توسعه و ارتقای روابط دوجانبه و منطقه‌‏ای بر ضرورت اقدامات جدی در توسعه مناسبات در همه عرصه‌‏ها به ویژه اقتصادی و تجاری تاکید کردند. به گزارش "ایلنا"، پرویز داودی و نوری المالکی همچنین با محکوم کردن اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه خواستار اهتمام ویژه کشورهای اسلامی و مجامع مختلف بین‌‏المللی در توقف جنایات و محکوم کردن رژیم صهیونیستی و نیز امدادرسانی به مردم فلسطین شدند.
معاون اول رئیس‌‏جمهور در نشست مشترک هیات های عالی‌‏رتبه تهران و بغداد که پس از مذاکرات خصوصی برگزار شد، با تاکید بر تحکیم و توسعه روابط دوجانبه گفت: با توجه به شرایط کنونی جهان، لازم است دو کشور اقدامات جدی‌‏تر و مهمی برای تقویت مناسبات، بویژه در زمینه‌‏های اقتصادی و تجاری انجام شود. وی با اشاره به اینکه دو کشور زمینه‌‏های فراوانی برای توسعه هر چه بیشتر روابط و همکاری‌‏ها در زمینه‌‏های گوناگون دارند، بر ارتقای حجم روابط فنی و مهندسی و تجاری و اقتصادی تاکید کرد.
داودی در ادامه با اظهار خرسندی از بهبود اوضاع عراق خاطر نشان کرد: توانمندی ملت و دولت عراق و تلاش روز افزون دولت‌‏مردان عراقی موجب شده که امروز عراق در مسیر رفاه و امنیت قرار گرفته و بخشی از مطالبات مردم محقق شود. وی اضافه کرد: تدبیر و تلاش دولت و مردم عراق برای احقاق حق، موجب خواهد شد که همه مطالبات آن تحقق پیدا کند و در این خصوص اجماع ملی و توجه به نظر مراجع عظام بسیار مهم است.
معاون اول رئیس‌‏جمهور همچنین با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه تصریح کرد: ضرورت دارد کشورهای اسلامی برای توقف جنایات و محکومیت رژیم صهیونیستی همکاری و هماهنگی‌‏های خود را بیشتر کنند.داودی گفت: امدادرسانی به مردم مظلوم غزه نیازمند اجماع کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پیشتاز بوده و آماده همه نوع همکاری و هماهنگی می‌‏باشد.
نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز در این نشست خواستار گسترش هر چه بیشتر مناسبات تهران و بغداد شد و گفت: باید راه‌‏های توسعه روابط همه جانبه به خصوص در زمینه‌‏های سرمایه‌‏گذاری و تجاری را هر چه بیشتر گسترش دهیم. نخست وزیر عراق خاطر نشان کرد: ایمان داریم که جمهوری اسلامی ایران برای عراق همسایه‌‏ای بزرگ و بهترین و مهمترین شریک در تمام زمینه‌‏های همکاری می‌‏باشد و امیدواریم این روابط شکل و حجم مطلوب خود را پیدا کند.
وی افزود: جمهوری عراق راه را به سوی تحکیم و توسعه هر چه بیشتر روابط با کشورهای همجوار و به ویژه با جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌‏کند و همکاری میان دو کشور می‌‏تواند برای حل بسیاری از چالش‌‏های منطقه موثر باشد. نخست وزیر عراق در ادامه با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه تصریح کرد: وظیفه کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان صرفاً امداد رسانی به مردم فلسطین نیست بلکه مسوولیت دارند زمینه‌‏ای را فراهم کنند که مجرم را سرجای خود بنشانند.



  • کلمات کلیدی :
  • : حزب اراده ملت ایران | اعلام نظر یا هواداری [ نظر]


    لیست کل مطالب

    بیانیه جمعی از جوانان اصلاح طلب در حمایت از کاندیداتوری میرحسین
    دفاع از نامزدی میرحسین موسوی در شبکه یک سیما!
    سادات انتخابات ریاست جمهوری با هم در انتخابات شرکت می کنند!؟
    زیرسوال بردن اهداف انقلاب باعث تضعیف ارزشها میشود
    ریشه امنیت، رضایت مردم است
    آغاز سازماندهی ستاد انتخاباتی خاتمی
    خاتمی ، کروبی و میرحسین در صحنه بمانند
    دبیرکل: بین اصولگرایان سنتی و حامیان دولت شکاف جدی وجود دارد
    حامیان خاتمی از میرحسین حمایت میکنند
    ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی فعالیت خود را آغاز کرد
    میرحسین موسوی توان جلب آرای خاموش جامعه را دارد
    میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی با هم دیدار کردند
    روحانی: ممکن است به استبداد بازگردیم
    سید محمد خاتمی:ترجیح میدهم میرحسین بیاید
    تا دو هفته دیگر کاندیدای نهایی اصلاحطلبان مشخص میشود
    [همه عناوین(57)][عناوین آرشیوشده]