سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حزب اراده ملت ایران (حاما)

رئیس‌‏ دولت اصلاحات با‌‏ تاکید بر اینکه نمی‌‏توان شاهد تقویت ریشه‌‏های فقر و عقب ماندگی در جامعه باشیم و فقط شعار خدمت به مردم را بشنویم، بر برگزاری آزاد انتخابات آینده تاکید کرد و گفت:مصلحت این است، مردم راهی را انتخاب کنند‌‏که این مملکت به لحاظ اقتصادی، سیاسی، علمی و بین المللی جایگاه بالاتری داشته باشد. به گزارش"ایلنا" وی‌‏ در دیدار با اقشار مختلف استان‌‏های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: ماه محرم در‌‏تاریخ و در سرنوشت جوامع اسلامی و به خصوص ایران جایگاه والایی دارد و حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) هدفش از قیام را اصلاح در امت جدش معرفی می‌‏کند.
خاتمی تصریح کرد: اصلاحات ما هم این افتخار را دارد که به ابا عبدالله(ع) تأسی دارد و درجهتی حرکت می‌‏کند که صاحب جامعه‌‏ای شویم که در آن معنویت، اخلاق و عدالت حکومت کند و در آن انسان دارای حرمت باشد.
رئیس بنیاد باران با تاکید بر اینکه امام حسین (ع)در ایجاد انگیزه و تقویت اراده مردم برای رسیدن به هدفی که داشتند موثر بوده است، اظهار داشت: مقاطع بلندی که در‌‏ اصلاحات ما از مشروطیت تا انقلاب اسلامی بوده است در بسیاری از موارد متاثر از عاشورا بوده است.
وی ابراز‌‏ امیدواری کرد: خداوند این لطف را به ما بکند که بهتر و بیشتر اباعبدالله الحسین (ع) و اهداف او را بشناسیم و در مسیری که انتخاب کرده‌‏ایم، بخصوص اصلاحات ثابت قدم باشیم.
رئیس‌‏موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگ‌‏ها و تمدن‌‏ها با اشاره به فجایع غزه گفت: انسان در نگاهی به این فجایع، به انسان و مظلومیت انسان فکر می‌‏کند،که چگونه انسان در دنیایی که مدار و مدعای تمدن غالب آن انسان مداری است، مظلوم واقع می‌‏شود.
رئیس‌‏جمهور سابق کشورمان‌‏تصریح کرد: متاسفانه در‌‏ دنیایی‌‏که دم از حقوق بشر می‌‏زنند، در عمل می‌‏بینیم که چگونه انسان مورد تجاوز قرار می‌‏گیرد و چگونه از ظلم و جور حمایت می‌‏شود و قطعه‌‏ای از سرزمین خدا با این همه جنایت و ظلم بزرگ روبرو می شود.
وی با بیان اینکه‌‏«قدرت‌‏های بزرگ همواره پشت جنایتکاران را می‌‏گیرند و مجامع بین المللی نیز حساسیت لازم را ندارند»، افزود: به عنوان نمونه شما مقایسه کنید عکس العملی که سازمان ملل و شورای امنیت نسبت به این قضیه نشان می‌‏دهد، با قضایای کوچک دیگری که رخ می‌‏دهد!
خاتمی‌‏خاطر نشان کرد: اینکه امروز، صدها انسان با وحشیانه‌‏ترین وضع، مثل برگ خزان به زمین می‌‏ریزند و ملت مظلومی که صاحبخانه نیز هست، مورد تهاجم قرار می‌‏گیرد، خود نشانه‌‏ای است که جهان نیاز به اصلاحات ‌‏دارد و اصلاحات امری جهانی است که نگاهش به نجات انسان و حرمت انسان است.
وی با ابراز خشنودی از اینکه در سرزمینی هستیم‌‏‌‏، که مفتخریم انتساب به اسلام واهل بیت داریم، گفت: معتقدیم اصلاحات نگاه به انسان دارد و ایجاد تحول‌‏ انسانی در جامعه، ریشه محکمی در آموزه‌‏های دینی و اسلامی ما دارد.
رئیس بنیاد باران تصریح کرد:ما معتقدیم به اسلام هم ستم شده است؛برداشت‌‏ها و گرایش‌‏هایی از اسلام وجود دارد یا از اسلام ابزاری ساخته شده برای توجیه نوعی زندگی که هیچ مناسبتی با اهداف پیامبران و حرمتی که خدای هستی برای انسان قائل است ندارد و متاسفانه این برداشت‌‏ها و گرایش‌‏ها سبب می‌‏شود از اسلامی که همه توجه آن به اعتلای زندگی انسان و کرامت ذاتی انسان است، بهانه‌‏ای بسازند برای حمله به اسلام و مسلمانان.
رئیس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد: باید فریاد اصلاحات را چه در داخل،چه در خارج و چه در عرصه جهانی در برابر وضعیتی که جهان به آن مبتلا شده بلند‌‏کنیم و به آن سمت گام برداریم و مطمئنا وجدان‌‏های بیداری نیز در دنیا هستند که به این ندا گوش می‌‏دهند.
خاتمی ادامه داد:امروز وظیفه ماست که سعی‌‏کنیم معیارهای واقعی اصلاحات نه تنها در ایران محقق شود، بلکه از اسلامی دفاع کنیم که برای انسان حق و حرمت قائل است،ظلم و تبعیض نمی‌‏پذیرد و حاکمیت انسان را با هر‌‏گرایش و بینشی بر سرنوشت خود به رسمیت می‌‏شناسد.
وی با اشاره به اصل 56 قانون اساسی که از آن به عنوان اصل طلایی قانون اساسی یاد کرد، گفت: در این اصل آمده است که حاکمیت مطلق بر همه هستی و عالم از آن خداست و اوست که انسان را بر سرنوشت اجتماعی خود حاکم گردانیده است.
رئیس‌‏موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگ‌‏ها و تمدن‌‏ها همچنین اظهار داشت:اگر می‌‏گوییم مردم سالاری، مصداق مهم و لازمة مردم سالاری حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان است، اگر می‌‏گوییم با استبداد مخالفیم برای این است که بر خلاف اصلی است که در انقلاب ما بوده و اصلاحات هم بر آن تکیه می‌‏کند و باید در این مسیر حرکت کنیم.
خاتمی به تعریف صحیح از اصولگرایی و تعابیر نادرستی که از اصولگرایی می شود اشاره کرد و افزود: اگر اصولگرایی طوری تعریف شود که ‌‏توام با عقب ماندگی و تبعیض و قیمومیت یک فکر، یک گروه و یک سلیقه بر همة مردم باشد انحراف از اصول و اصول گرایی است.
وی تصریح کرد:اصول دین مورد توجه همه بوده است و هست و باید سعی کرد توحید،معاد و نبوت در جامعه جا بیفتد، ولی وقتی می‌‏گوییم اصول، از انقلابی صحبت می‌‏کنیم که در عرصه حیات اجتماعی به وجود آمد.
رئیس‌‏جمهور سابق کشورمان یادآور شد:‌‏ این اصول در عرصه‌‏حیات اجتماعی میزان بودن رای مردم،حاکمیت عدالت به معنای عام کلمه در عرصه اجتماعی،سیاسی و اقتصادی بر جامعه است،اینجا اصل دفاع کردن از حق مردم است، دفاع از آزادی اندیشه و بیان است، دفاع از این اصل است که حکومت ارباب مردم نیست و خدمتگزار مردم است و باید در مقابل آنها پاسخگو باشد و از اسلامی که امام نماینده آن بود و در انقلاب تجلّی کرد، آن اصول را آموخته ایم.
خاتمی اظهار داشت: پس ما اصولگراییم؛معتقدیم امام خمینی(ره) نیز بزرگترین اصولگرا در این زمینه‌‏ها بود. ما می‌‏گوییم که در چارچوب همین قانون اساسی و ضوابطی که به تصویب مردم رسیده است و مورد تایید امام نیز بوده است و حد نصاب‌‏های لازم برای پاسخگویی به خواست تاریخی ملت برای آزادی، استقلال و اخلاق و پیشرفت دارد و اینها اصول ماست.
رئیس بنیاد باران در ادامه اظهار داشت:ما بر مصلحت جامعه تأکید می‌‏کنیم و مصلحت جامعه این است که ایران را طوری بسازیم که هم مردم در آن برخوردار باشند و هم از فقر و فساد و تبعیض در آن اثری نباشد.
وی با بیان اینکه‌‏«مصلحت جامعه و ارزش والای انقلاب، ساختن الگوست و اینکه این اندیشه انگیزه‌‏‌‏‌‏‌‏ای برای دیگران‌‏بشود که حرکت کنند»، گفت: باید از سرمایه‌‏های کشور در مسیر رشد جامعه،ارتقای علمی جامعه و برخورداری جامعه استفاده کنیم، نمی‌‏توانیم روز به روز شاهد این باشیم که ریشه‌‏های فقر وعقب ماندگی در جامعه تقویت شود و فقط شعار خدمت به مردم را بشنویم.
خاتمی تصریح کرد:مصلحت این است که در مسیر قانون اساسی،آرمانهای انقلاب و سند چشم انداز حرکت کنیم.
وی همچنین‌‏گفت: من مطمئنم اگر انتخابات در فضای درست و سالم باشد، مردم با انتخاب خود به سوی تحقق چنین مصلحتی در جامعه حرکت خواهند کرد.
رئیس‌‏جمهور سابق کشورمان سپس با طرح این پرسش‌‏ها که «آیا ما نباید امروز از ظرفیت‌‏های ایران برای تامین مصالح خود و اثرگذاری در دنیا استفاده کنیم؟آیا اصولگرایی این است که کاری کنیم تا بدون داشتن فایده،هزینه‌‏ها را افزایش دهیم؟»، اظهار داشت:چه کسی می‌‏گوید باید در مقابل دشمن کوتاه آمد!صحبت بر سر این است که چگونه می‌‏توان دشمن را به حالت انفعال درآورد، نه اینکه با یک سخن با موضع نسنجیده زمینه‌‏ای فراهم شود که دشمن فعال شود و فشارش را بیشتر کند.
خاتمی افزود: باید اعتبار،حرمت و منزلت مردم را در دنیا زیاد کنیم، ما باید با تعامل با جهان با حفظ منافع و اصول تهدیدها را دفع کنیم، ملت همین‌‏ها را می‌‏خواهد ونیاز به نظر سنجی نیست،آن هم نظر سنجی که در تیپ‌‏های خاص می‌‏شود و با ذهنیت‌‏هایی که ایجاد می‌‏شود تازه نتایج آنها هم نشان داده است که گرایش قابل توجه قشرهای خاص ملت هم به همین مسائل است.
رئیس بنیاد باران هشدار داد که «متاسفانه عده‌‏ای در سطح جامعه می خواهند مردم را از جمهوری اسلامی و اصلاح امور مایوس کنند» و گفت:اگر آنها بیدار شوند و در کنار اکثریت جامعه به صحنه بیایند معلوم است نتیجه چه خواهد شد.
رئیس‌‏جمهور سابق کشورمان همچنین تاکید کرد: انتخابات آینده باید آزاد باشد و نباید اینگونه القا شود که مصلحت این است چه کسی بیاید و چه کسی نیاید، مصلحت این است که مردم تشخیص دهند، مصلحت این است که مردم راهی را انتخاب کنند که این مملکت به لحاظ اقتصادی،سیاسی،علمی و بین المللی جایگاه بالاتری داشته باشند.
وی با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات تاکید‌‏کرد: در این ایام باید یک اصل را به عنوان مبنای وحدت ملی قرار دهیم و آن ‌‏«سند چشم انداز» و رسیدن به اهداف آن توسط‌‏‌‏کسی باشد‌‏ که می‌‏خواهد بیاید.
خاتمی در ادامه گفت: ما افتخار می‌‏کنیم که سند چشم انداز با ساعت‌‏ها کا‌‏رکارشناسی و بحث در مجمع تشخیص مصلحت و بالاخره استفاده از نظرات رهبری‌‏تدوین شد و نقشه راهی برای کشور ترسیم شد، معلوم شده است چه کسانی چشم انداز را تدوین کردند و برنامه چهارم را براساس چشم انداز نوشتند و در مدت کوتاه در آن مسیر حرکت کردند، اما آیا امروز هم در‌‏آن مسیر حرکت می‌‏کنیم؟اگر می‌‏گوییم تغییر، یعنی کسانی بیایند که در مسیر چشم انداز حرکت کنند نه در جهت خلاف آن.
وی با تاکید مجدد بر اینکه ، باید بگذاریم مردم آزادانه انتخاب کنند و رای بدهند نه اینکه از پیش القا شود وظیفه شرعی و انقلابی شان چیست، اظهار داشت: اتفاقاً مردم خیلی خوب می‌‏توانند وظیفه انقلابی و شرعی خود را تشخیص دهند، فقط باید زمینه را فراهم کنیم.اگر مردم اطمینان داشته باشند از رای آنها صیانت خواهد شد،خواهید دید چه اتفاقی خواهد افتاد؛ در آن صورت هیچ کس نمی‌‏تواند به نتیجه آن اعتراض کند.
خاتمی با ابراز تاسف از اینکه در برخی دوره‌‏ها همین القائات و جنگ‌‏های روانی ایجاد شده، گفت: با این حال دیدیم که این تبلیغات نتیجه عکس داد.
رئیس‌‏جمهور سابق‌‏کشورمان، بزرگترین وجه اقتدار و امنیت در جامعه را احترام و اعتماد متقابل حکومت و مردم با یکدیگر عنوان‌‏کرد و افزود: اگر حکومتی بیاید و اعتماد مردم را به هر دلیلی به همراه نداشته باشد، هر چه امکانات امنیتی، قضایی و نظامی نیز بیشتر باشد این جامعه امن نیست و در چنین جامعه‌‏ای زمینه کارگر افتادن توطئه‌‏های ضد انقلاب و دشمن بیشتر فراهم می شود.
رئیس بنیاد باران تصریح کرد:ما می‌‏خواهیم دست اندرکاران انتخابات زمینه‌‏ای را فراهم کنند که مردم در فضای آزاد و مطمئن رای بدهند، چرا که ‌‏در اینصورت است که ما شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات خواهیم بود.
خاتمی‌‏خاطر‌‏نشان‌‏کرد: ما خودمان را در مقابل مردم و انقلاب مسوول می دانیم، البته این بدان معنی نیست که فرد خاصی باید در صحنه بیاید، بلکه معتقدیم روش و منش اصلاح طلبی‌‏ باید مطرح شود، چون این روش مورد قبول مردم است و البته اگر در این فضا نظر مردم چیز دیگری بود و به تفکر دیگری رای دادند ، به آن احترام می‌‏گذاریم.



  • کلمات کلیدی :
  • : حزب اراده ملت ایران | اعلام نظر یا هواداری [ نظر]


    لیست کل مطالب

    بیانیه جمعی از جوانان اصلاح طلب در حمایت از کاندیداتوری میرحسین
    دفاع از نامزدی میرحسین موسوی در شبکه یک سیما!
    سادات انتخابات ریاست جمهوری با هم در انتخابات شرکت می کنند!؟
    زیرسوال بردن اهداف انقلاب باعث تضعیف ارزشها میشود
    ریشه امنیت، رضایت مردم است
    آغاز سازماندهی ستاد انتخاباتی خاتمی
    خاتمی ، کروبی و میرحسین در صحنه بمانند
    دبیرکل: بین اصولگرایان سنتی و حامیان دولت شکاف جدی وجود دارد
    حامیان خاتمی از میرحسین حمایت میکنند
    ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی فعالیت خود را آغاز کرد
    میرحسین موسوی توان جلب آرای خاموش جامعه را دارد
    میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی با هم دیدار کردند
    روحانی: ممکن است به استبداد بازگردیم
    سید محمد خاتمی:ترجیح میدهم میرحسین بیاید
    تا دو هفته دیگر کاندیدای نهایی اصلاحطلبان مشخص میشود
    [همه عناوین(57)][عناوین آرشیوشده]