سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حزب اراده ملت ایران (حاما)

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون خط امام (ره)گفت: خاتمی فضای انتخابات را از بلاتکلیفی خارج کرد؛چرا که تقریبا گروه‌‏هایی که به دنبال درخواست از خاتمی بودند با اعلام این سخنان موضع‌‏شان در انتخابات روشن شد.

جمشید انصاری، نماینده زنجان، با اشاره به سخنان روز گذشته خاتمی مبنی براینکه از بین من یا مهندس میر حسین موسوی یکی در انتخابات دور دهم ریاست جمهوری کاندیدا می‌‏شویم،گفت: این‌‏که سید محمد خاتمی پس از دیدار اخیرش با مهندس موسوی اعلام کرده که یکی از آن دو به طور قطع کاندیدا خواهند شد، در واقع به نحوی اعلام رضایت میرحسین موسوی برای حضور در عرصه سیاست پس ازدو دهه انزوای سیاسی است.
انصاری با تاکید بر این‌‏که تمایل خاتمی و میرحسین برای حضور در انتخابات تبعات خوبی را در پی خواهد داشت،افزود: اعلام حضور خاتمی ومیر حسین موسوی به دلیل شرایط خطیر کشور است چرا که آنها حاضر شده‌‏اند تا برای خارج کردن کشور از شرایط حساسی که پیش آمده وارد عرصه انتخابات شوند.
اعلام موضع خاتمی تکلیف انتخابات را روشن کرد
انصاری با تاکید بر این که با اعلام موضوع اخیر خاتمی تکلیف فضای انتخابات کشور تقریبا" روشن شده است،تصریح کرد: تا پیش از عدم اعلام نظر صریح این دو بزرگوار مقداری ابهام در هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا وجود داشت چرا‌‏که جناح اصولگرا نیز منتظر بودند که تکلیف کاندیدای جریان اصلاح‌‏طلب مشخص شود تا خود برای حضور در انتخابات تصمیم‌‏گیری کنند.
اصولگرایان به زودی بر سر محمود احمدی‌‏نژاد به اجماع می‌‏رسند
نماینده زنجان تاکید کرد: اصولگرایان به زودی بر سر محمود احمدی‌‏نژاد به اجماع می‌‏رسند،چرا که به جز او کاندیدای دیگری را که بتواند با خاتمی یا میرحسین موسوی رقابت کند، ندارند و تنها گزینه آن‌‏ها برای رقابت با خاتمی یا میرحسین موسوی فقط احمدی‌‏نژاد است.
وی افزود: اگر چه احمدی‌‏نژاد از بسیاری از ابعاد قابل مقایسه با دو کاندیدای حاضر جریان اصولگرا نیست اما چون فعلا وی رئیس دولت است و به علت در اختیار داشتن ریاست قوه مجریه ابزارهایی را در اختیار دارد و حتی در برخی از مناطق در یک‌‏سال منتهی به انتخابات تمهیدات و اقداماتی را انجام داده است که شرایط خوبی برای پیروزی در انتخابات فراهم کرده است، لذا وی می‌‏تواند مناسب‌‏ترین گزینه اصولگرایان باشد.
بحث عبور از احمدی نژاد سهم خواهی درون جناحی است
رئیس کمیته سیاسی فراکسیون خط امام(ره) ادامه داد: این‌‏که برخی از سران اصولگرایان بحث عبور از احمدی‌‏نژاد را مطرح می‌‏کنند به نظر بنده یک شگرد تبلیغاتی و یا سهم‌‏خواهی درون جناحی است چرا که آنان سعی می‌‏کنند حمایت از احمدی نژاد را به شرایطی موکول کنند.
انصاری تاکید کرد:حقیقت انتخاباتی جریان اصولگرایان این است که دراین جناح غیر از احمدی‌‏نژاد کاندیدای دیگری وجود ندارد.
کروبی با حصول اطمینان از اجماع اصلاح طلبان از این تصمیم حمایت خواهد کرد
وی همچنین به اعلام کاندیداتوری کروبی در انتخابات ریاست‌‏جمهوری دهم اشاره کرد و گفت: کروبی تقریبا" با قطعیت هر دو موضع حضور و انصراف را در عرصه انتخابات اعلام کرده است به این معنا که کروبی هم تایید کرده که تا آخرین مرحله انتخابات حضور خواهد داشت و تاکید کرده که از کسی‌‏که موقعیت برتری برای اجماع اصلاح‌‏طلبان داشته باشد، حمایت می‌‏کند.
انصاری تصریح کرد: کروبی با حصول اطمینان از این‌‏که کاندیدای اصلاح‌‏طلبان باعث اجماع کامل خواهد شد،از این تصمیم حمایت خواهد کرد.
وی در ادامه به دیدار چهارشنبه سید محمد خاتمی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این دیدار رخداد جدیدی نیست چرا که خاتمی سه‌‏شنبه یا چهارشنبه‌‏های آخر هر ماه با مقام معظم رهبری دیدار و با ایشان درباره مسائل روز کشور صحبت می‌‏کند.
عضو فراکسیون اقلیت اظهار داشت: تقریبا همه چهره‌‏های شاخص نظام ماهانه با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌‏کنند اما این‌‏که دیدار فردای خاتمی با رهبری در رسانه‌‏ها بازتاب زیادی داشته و دیدار انتخاباتی نام گرفته به دلیل نزدیکی این دیدار به فصل انتخابات است.
انصاری تصریح کرد: در این دیدار قطعا مسائل روز کشور از جمله بحث انتخابات مطرح می‌‏شود و از آن‌‏جا که خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات اعلام آمادگی کرده دور از ذهن نیست که در دیدارش با مقام معظم رهبری در این باره مشورت کند.
قبل از دهه فجر بامیرحسین موسوی دیدار می‌‏‌‏‌‏کنیم
رئیس کمیته سیاسی فراکسیون خط امام(ره) همچنین به دیدار امروز بعد از ظهر فراکسیون مطبوعش با سید محمد خاتمی اشاره کرد و گفت: فراکسیون خط امام(ره) دیدار با چهره‌‏های شاخص نظام چه اصولگرا و چه اصلاح طلب را در دستور کار دارد.
وی با یادآوری دیدار فراکسیون اقلیت با هاشمی رفسنجانی ،رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:تلاش ما برای دیدار با دیگر چهرهای نظام ادامه دارد و در همین راستا تا قبل از دهه فجر با مهندس میرحسین موسوی و کروبی نیز دیدار و گفت‌‏و‌‏گو می‌‏کنیم.
انصاری با بیان اینکه در این دیدارها فراکسیون گزارشی از وضعیت و فعالیت جناح اصلا‌‏ح‌‏طلب در مجلس به چهره‌‏های نظام ارائه و با آنها در خصوص مسائل مختلف مشورت و گفت‌‏وگو می‌‏کند،تصریح کرد: در این دیدارها با توجه به نزدیکی به فصل انتخابات یکی از مسائل مورد بحث مباحث سیاسی و تلاش فراکسیون برای اجماع طیف‌‏های مختلف جریان اصلاحات در مجلس خواهد بود.



  • کلمات کلیدی :
  • : حزب اراده ملت ایران | اعلام نظر یا هواداری [ نظر]


    لیست کل مطالب

    بیانیه جمعی از جوانان اصلاح طلب در حمایت از کاندیداتوری میرحسین
    دفاع از نامزدی میرحسین موسوی در شبکه یک سیما!
    سادات انتخابات ریاست جمهوری با هم در انتخابات شرکت می کنند!؟
    زیرسوال بردن اهداف انقلاب باعث تضعیف ارزشها میشود
    ریشه امنیت، رضایت مردم است
    آغاز سازماندهی ستاد انتخاباتی خاتمی
    خاتمی ، کروبی و میرحسین در صحنه بمانند
    دبیرکل: بین اصولگرایان سنتی و حامیان دولت شکاف جدی وجود دارد
    حامیان خاتمی از میرحسین حمایت میکنند
    ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی فعالیت خود را آغاز کرد
    میرحسین موسوی توان جلب آرای خاموش جامعه را دارد
    میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی با هم دیدار کردند
    روحانی: ممکن است به استبداد بازگردیم
    سید محمد خاتمی:ترجیح میدهم میرحسین بیاید
    تا دو هفته دیگر کاندیدای نهایی اصلاحطلبان مشخص میشود
    [همه عناوین(57)][عناوین آرشیوشده]