سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حزب اراده ملت ایران (حاما)

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید دیدار خود با میرحسین موسوی گفت: من با همه دوستانی که در معرض کاندیداتوری قرار دارند صحبت کرده‌‏ام و خواسته‌‏ام که با هم کار کنند و روی یک نکته تاکید نکنند.
محسن رضایی که در حاشیه همایش"جایگاه شوراهای اسلامی، کشوری و مدیریت محلی در افق چشم‌‏انداز بیست ساله" در جمع خبرنگاران سخن می‌‏گفت در خصوص انتخابات ریاست‌‏جمهوری آینده گفت: من ترجیح می‌‏دهم که فضای انتخابات به سمت دولت‌‏های قوی، کارآمد پیش برود؛ دلیلش هم این است که آن امری که امروز ما نیازمند آن هستیم یک فرد در راس دولت نیست.
وی تاکید کرد: ما نیازمند یک دولت قوی هستیم لذا هر کسی که به صورت فردی و تک‌‏روی بیاید و در راس دولت قرار بگیرد هیچ تفاوتی با دیگران نخواهد داشت.
نامزد انتخابات ریاست‌‏جمهوری دور نهم در ادامه تصریح کرد: همه کسانی که در مقطع فعلی به عنوان کاندیدا مطرح هستند به صورت فردی تفاوت‌‏های زیادی با هم ندارند. تفاوت انسان‌‏ها زمانی مشخص می‌‏شود که بتوانند دولت‌‏های کارآمد و قوی تقدیم ملت ایران بکند.
رضایی که پیشتر خبر دیدار خود را با میرحسین موسوی تکذیب کرده بود در پاسخ به خبرنگار ایلنا که از او پرسید آیا با میرحسین موسوی رایزنی‌‏های انتخاباتی داشته‌‏اید؟ گفت: من با همه دوستانی که در معرض کاندیداتوری هستند، صحبت کرده‌‏ام و خواسته‌‏ام روی یک نکته با هم کار بکنند، اگر هم موفق شدند دولت‌‏های قوی، کارآمد تشکیل بدهند و از جناح‌‏بازی بپرهیزند.
وی تصریح کرد: ما باید ائتلاف برای رقابت و رقابت برای وحدت را قبول کنیم. اگر ائتلاف نباشد اصلا چیزی شکل نمی‌‏گیرد که بخواهد رقابت صورت گیرد، اگر ائتلاف برای رقابت صورت بگیرد و رقابت برای وحدت نباشد، رقابت تبدیل به منازعه و درگیری می‌‏شود، لذا باید یک بازنگری در جامعه سیاسی کشورمان داشته باشیم و هم ائتلاف و هم رقابت و هم وحدت را در جای خود در نظیر بگیریم.
رضایی خاطرنشان کرد: ائتلاف در درون گروه‌‏ها، رقابت در بین گروه‌‏ها، وحدت در منافع ملی باید اساس کار باشد.
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر این‌‏که در دیدارهایی که با کاندیداهای مطرح داشته‌‏اید چه مقدار از ایده دولت ائتلافی استقبال شد؟ گفت: من هیچ‌‏کس را ندیده‌‏ام که این ایده را رد کند ولی این‌‏که چه‌‏قدر به آن عمل کند، نمی‌‏دانم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌‏که من معتقد به تشکیل دولت ائتلافی هستم، اظهار داشت: به تشکیل دولت ائتلافی که از همفکران و کارشناسان باشند، اعتقاد دارم.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌‏که آیا میرحسین موسوی می‌‏تواند دولت ائتلافی را محقق کند؟ گفت: بستگی دارد که این کاندیداها چگونه می‌‏خواهند به صحنه بیایند اگر به صورت فردی به صحنه بیایند از نظر من هیچ کدام از کاندیداها هیچ تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت ولی اگر به صورت جمعی حرکت کنند یک حرکت جدیدی در جامعه است و هنوز ما چنین مدلی در انتخابات ندیدیم که افراد به صورت جمعی بیایند و به ملت ایران بگویند که ما با چه افرادی می‌‏خواهیم برای شما کار کنیم.
وی افزود: این که هر کسی دیگری را نقد کند و طوری وانمود کند که گویی او در دنیا مانند و مثالی ندارد این‌‏ها چیزی جز فریب‌‏کاری نیست.
وی همچنین در خصوص ابلاغ برنامه پنج ساله چهارم از سوی مقام معظم رهبری گفت: سیاست‌‏های کلی برنامه که در حال حاضر ابلاغ شده است، امیدواریم تا پایان اسفند این برنامه را دولت تهیه کند و به مجلس بدهد؛ چون فرصت کمی باقی مانده است و این برنامه باید از حدود مرداد و شهریور از مجلس بیرون بیاید و به همه دستگاه‌‏ها ابلاغ شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نفس برنامه یک گام بلند به سمت چشم‌‏انداز است و ویژگی‌‏های مهمی دارد که بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه را حل خواهدکرد.
رضایی در پاسخ به این سوال که چه‌‏قدر امیدوارید این برنامه محقق شود؟ گفت: این بار چون بسترهای خوبی برای اجرای برنامه فراهم شده و هم کارهای کارشناسی در مجمع شکل گرفته، فکر می‌‏کنم با توجه به بسترهای لازم و تقویت بخش‌‏های نظارتی که در حال حاضر به وجود آمده میزان تحقق برنامه پنج‌‏ساله نسبت به برنامه‌‏هایی که گذشت قابل توجه‌‏تر باشد.
وی در خصوص میزان وابستگی برنامه پنجم به نفت نیز گفت: میزان وابستگی برنامه پنجم به نفت بسیار کم شده است،چون صندوق توسعه ملی شکل گرفته که 20 درصد درآمدها باید وارد صندوق شود و تا پایان برنامه هم هزینه‌‏های جاری دولت به دولت بازمی‌‏گردد.



  • کلمات کلیدی :
  • : حزب اراده ملت ایران | اعلام نظر یا هواداری [ نظر]


    لیست کل مطالب

    بیانیه جمعی از جوانان اصلاح طلب در حمایت از کاندیداتوری میرحسین
    دفاع از نامزدی میرحسین موسوی در شبکه یک سیما!
    سادات انتخابات ریاست جمهوری با هم در انتخابات شرکت می کنند!؟
    زیرسوال بردن اهداف انقلاب باعث تضعیف ارزشها میشود
    ریشه امنیت، رضایت مردم است
    آغاز سازماندهی ستاد انتخاباتی خاتمی
    خاتمی ، کروبی و میرحسین در صحنه بمانند
    دبیرکل: بین اصولگرایان سنتی و حامیان دولت شکاف جدی وجود دارد
    حامیان خاتمی از میرحسین حمایت میکنند
    ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی فعالیت خود را آغاز کرد
    میرحسین موسوی توان جلب آرای خاموش جامعه را دارد
    میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی با هم دیدار کردند
    روحانی: ممکن است به استبداد بازگردیم
    سید محمد خاتمی:ترجیح میدهم میرحسین بیاید
    تا دو هفته دیگر کاندیدای نهایی اصلاحطلبان مشخص میشود
    [همه عناوین(57)][عناوین آرشیوشده]