سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حزب اراده ملت ایران (حاما)

معاون اول خاتمی در دوران اصلاحات در پاسخ به سوالی در مورد میزان جدی بودن حضور میرحسین موسوی در انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: بنده اطلاعی ندارم اما از حضور ایشان استقبال می‌‏کنیم. میرحسین موسوی از شخصیت‌‏های برجسته انقلاب هستند و هشت سال تجربه موفق در اداره کشور دارند و اگر تصمیم بگیرند که بیایند، بسیار میمون و خوب خواهد بود.

محمدرضا عارف در حاشیه مراسم ترحیم مادر محمدعلی ابطحی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر اعلام قطعی عدم حضور خاتمی در عرصه انتخابات دهم ریاست جمهوری تصریح کرد:‌ تکذیب می‌‏کنم، اصلاً چنین بحثی مطرح نشده است و آقای خاتمی هنوز تصمیم خود را اعلام نکرده‌‏اند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد دغدغه اصلی اصلاح‌‏طلبان برای معرفی کاندیدا در انتخابات آتی گفت: ‌‏مهم‌‏ترین دغدغه اصلاح‌‏طلبان اجماع در انتخابات آتی است که انشاءالله به اجماع خواهیم رسید و کاندیدای مورد توافق را اعلام خواهیم کرد.
رئیس هیات مدیره بنیاد باران دغدغه دیگر اصلاح طلبان را سلامت انتخابات دانست و گفت: بحث سلامت انتخابات موضوعی است که همواره مطرح بوده لذا انتظارمان این است که دست‌‏اندرکاران انتخابات، دقت لازم را در این مورد داشته باشند و به رای و نظر مردم احترام بگذارند و مطمئن باشند که به صلاح مردم است.
عارف در پاسخ به سوال خبرنگار "ایلنا" مبنی بر اخبار منتشر شده که حکایت از تشکیل ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان از سوی بنیاد باران دارد، تصریح کرد:‌ این اخبار را تکذیب می‌‏کنم. بنیاد باران اساساً‌ فعالیت سیاسی ندارد و بارها مطرح کرده‌‏ایم که تنها وظیفه ما، تهیه برنامه راهبردی برای انتخابات است که این کار را انجام داده‌‏ایم و انشاءالله اعلام خواهیم کرد.
وی در این مورد که گفته می‌‏شود اعضای اصلی بنیاد باران در ستادهای انتخاباتی اصلاح‌‏طلبان حضور دارند،گفت: اعضای اصلی این بنیاد عضو احزاب و گروه های سیاسی اصلاح‌‏طلب هستند و در آنجا،منعی برای فعالیت سیاسی وجود ندارد.
عارف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار بود بنیاد باران برنامه‌‏های اصلاح‌‏طلبان را تدوین کند، اظهار داشت: بله. همان برنامه راهبردی است که انشاءالله با مشخص شدن کاندیدای ما، در اختیار او قرار خواهد گرفت.
عارف در پاسخ به سوالی در مورد اینکه گفته می‌‏شود حضور خاتمی نقض گردش نخبگان در جبهه اصلاحات است، گفت: خاتمی تجربه زیادی دارد و در داخل و خارج کشور فضای خوبی نسبت به ایشان وجود دارد.خاتمی اگر تصمیم به آمدن بگیرد، قطعاً‌ به نفع نظام است و اگر هم نیاید، قطعاً‌ افراد دیگری هستند که شرایط لازم را دارا می‌‏باشند.
عارف در پایان در پاسخ به سوالی در مورد احتمال رقابت وی با محمد خاتمی در انتخابات دهم ریاست جمهوری تاکید کرد: ‌‏به هیچ عنوان امکان چنین چیزی وجود ندارد.



  • کلمات کلیدی :
  • : حزب اراده ملت ایران | اعلام نظر یا هواداری [ نظر]

    عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: موضع کارگزاران حمایت از کاندیدای واحد ائتلاف اصلاح‌‏طلبان است و هیچ تغییری در موضع این حزب به وجود نیامده است.

    یدالله طاهرنژاد در واکنش به برخی شایعات مبنی بر گرایش مسوولان حزب کارگزاران به کاندیداتوری کروبی و عدم حمایت آنان از خاتمی، اظهار داشت: موضع ما رسما اعلام شده و تا کنون هیچ تغییری در آن به وجود نیامده است، موضع ما حمایت از کاندیدای واحد جبهه اصلاح‌‏طلبان است و هیچ فردی برای ما اولویت ندارد.ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • : حزب اراده ملت ایران | اعلام نظر یا هواداری [ نظر]

    کارگروه انتخاباتی مجمع نیروهای خط امام(ره) با حضور دبیرکل این تشکل در هفته اخیر جلسات انتخاباتی خود را برگزار کرد.
    عضو شورای‌‏مرکزی‌‏مجمع نیرو‌‏های خط امام(ره) با اعلام این‌‏خبرگفت: این جلسات با توصیه‌‏های سید هادی خامنه‌‏ای مبنی بر حضور مدبرانه در انتخابات دهم ریاست جمهوری و با حضور ارکان‌‏ مختلف این‌‏تشکل برگزار می‌‏شود.
    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • : حزب اراده ملت ایران | اعلام نظر یا هواداری [ نظر]

    رئیس دوره‌‏ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از بررسی کاندیداهای مطرح در جبهه اصلاحات در جلسه امشب این شورا خبر داد

    حسین‌‏کمالی  در مورد دستور جلسه امشب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار داشت: مذاکره در مورد پیشنهاد مجمع نمایندگان ادوار مجلس در مورد سازوکار اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری، اولین محور نشست امشب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است.
    دبیر‌‏کل حزب اسلامی‌‏کار ادامه داد: بحث و بررسی پیرامون کاندیدای مطرح جبهه اصلاحات در انتخابات آتی محور دیگر این جلسه خواهد بود.



  • کلمات کلیدی :
  • : حزب اراده ملت ایران | اعلام نظر یا هواداری [ نظر]

    میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی با یکدیگر دیدار کردند.

    این دو کاندیدای احتمالی جبهه اصلاحات دو روز پیش با یکدیگر ملاقات کرده و درباره مسایل سیاسی روز و بویژه انتخابات ریاست جمهوری دهم با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
    تا کنون خبری از نتیجه این نشست منتشر نشده است اما انتظار می‌‏رود در نهایت تا یک ماه دیگر یکی از این دو شخصیت سیاسی و فرهنگی کشور به عنوان کاندیدای جبهه اصلاحات، ورود خود را به عرصه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کنند. اما آنچه تاکنون به قطعیت رسیده است، حمایت این دو از کاندیداتوری یکدیگر است.



  • کلمات کلیدی :
  • : حزب اراده ملت ایران | اعلام نظر یا هواداری [ نظر]

    سخنگوی حزب اعتمادملی از انتصاب محسن رهامی به عنوان رئیس ستاد برنامه‌ریزی خبر داد

    اسماعیل گرامی‌‏مقدم در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ایلنا"، در مورد سفرهای استانی کروبی که به منظور تبلیغات انتخاباتی صورت می‌‏گیرد، نیز توضیح داد: بخشی از این سفرها، پیش از فروردین‌‏ماه صورت می‌‏گیرد و ادامه آنها پس از عید نوروز انجام می‌‏شود.
    وی گفت: بیش از 70 درصد نیروهای ستاد اجرایی تعیین شده‌‏اند و 30 درصد دیگر نیز به زودی تعیین و معرفی می‌‏شوند.



  • کلمات کلیدی :
  • : حزب اراده ملت ایران | اعلام نظر یا هواداری [ نظر]

    عبدالله ناصری در گفت‌‏و‌‏گو با خبرنگار "ایلنا"، در واکنش به دلایل برخی مخالفین کاندیداتوری خاتمی که معتقدند «خاتمی خود اذعان داشته هر 9 روز یک بحران را سپری کرده است و به همین علت نباید وارد عرصه انتخابات شود»، گفت: اگر راهبرد این باشد که برای نجات کشور باید دست به کار شد و به صحنه انتخابات آمد و پیروز این عرصه شد اگر 9 روز به 5 روز یک بحران هم تبدیل شود، اتفاق عجیبی رخ نخواهد داد.
    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • : حزب اراده ملت ایران | اعلام نظر یا هواداری [ نظر]

    رئیس‌‏ دولت اصلاحات با‌‏ تاکید بر اینکه نمی‌‏توان شاهد تقویت ریشه‌‏های فقر و عقب ماندگی در جامعه باشیم و فقط شعار خدمت به مردم را بشنویم، بر برگزاری آزاد انتخابات آینده تاکید کرد و گفت:مصلحت این است، مردم راهی را انتخاب کنند‌‏که این مملکت به لحاظ اقتصادی، سیاسی، علمی و بین المللی جایگاه بالاتری داشته باشد. به گزارش"ایلنا" وی‌‏ در دیدار با اقشار مختلف استان‌‏های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: ماه محرم در‌‏تاریخ و در سرنوشت جوامع اسلامی و به خصوص ایران جایگاه والایی دارد و حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) هدفش از قیام را اصلاح در امت جدش معرفی می‌‏کند.
    خاتمی تصریح کرد: اصلاحات ما هم این افتخار را دارد که به ابا عبدالله(ع) تأسی دارد و درجهتی حرکت می‌‏کند که صاحب جامعه‌‏ای شویم که در آن معنویت، اخلاق و عدالت حکومت کند و در آن انسان دارای حرمت باشد.
    رئیس بنیاد باران با تاکید بر اینکه امام حسین (ع)در ایجاد انگیزه و تقویت اراده مردم برای رسیدن به هدفی که داشتند موثر بوده است، اظهار داشت: مقاطع بلندی که در‌‏ اصلاحات ما از مشروطیت تا انقلاب اسلامی بوده است در بسیاری از موارد متاثر از عاشورا بوده است.
    وی ابراز‌‏ امیدواری کرد: خداوند این لطف را به ما بکند که بهتر و بیشتر اباعبدالله الحسین (ع) و اهداف او را بشناسیم و در مسیری که انتخاب کرده‌‏ایم، بخصوص اصلاحات ثابت قدم باشیم.
    رئیس‌‏موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگ‌‏ها و تمدن‌‏ها با اشاره به فجایع غزه گفت: انسان در نگاهی به این فجایع، به انسان و مظلومیت انسان فکر می‌‏کند،که چگونه انسان در دنیایی که مدار و مدعای تمدن غالب آن انسان مداری است، مظلوم واقع می‌‏شود.
    رئیس‌‏جمهور سابق کشورمان‌‏تصریح کرد: متاسفانه در‌‏ دنیایی‌‏که دم از حقوق بشر می‌‏زنند، در عمل می‌‏بینیم که چگونه انسان مورد تجاوز قرار می‌‏گیرد و چگونه از ظلم و جور حمایت می‌‏شود و قطعه‌‏ای از سرزمین خدا با این همه جنایت و ظلم بزرگ روبرو می شود.
    وی با بیان اینکه‌‏«قدرت‌‏های بزرگ همواره پشت جنایتکاران را می‌‏گیرند و مجامع بین المللی نیز حساسیت لازم را ندارند»، افزود: به عنوان نمونه شما مقایسه کنید عکس العملی که سازمان ملل و شورای امنیت نسبت به این قضیه نشان می‌‏دهد، با قضایای کوچک دیگری که رخ می‌‏دهد!
    خاتمی‌‏خاطر نشان کرد: اینکه امروز، صدها انسان با وحشیانه‌‏ترین وضع، مثل برگ خزان به زمین می‌‏ریزند و ملت مظلومی که صاحبخانه نیز هست، مورد تهاجم قرار می‌‏گیرد، خود نشانه‌‏ای است که جهان نیاز به اصلاحات ‌‏دارد و اصلاحات امری جهانی است که نگاهش به نجات انسان و حرمت انسان است.
    وی با ابراز خشنودی از اینکه در سرزمینی هستیم‌‏‌‏، که مفتخریم انتساب به اسلام واهل بیت داریم، گفت: معتقدیم اصلاحات نگاه به انسان دارد و ایجاد تحول‌‏ انسانی در جامعه، ریشه محکمی در آموزه‌‏های دینی و اسلامی ما دارد.
    رئیس بنیاد باران تصریح کرد:ما معتقدیم به اسلام هم ستم شده است؛برداشت‌‏ها و گرایش‌‏هایی از اسلام وجود دارد یا از اسلام ابزاری ساخته شده برای توجیه نوعی زندگی که هیچ مناسبتی با اهداف پیامبران و حرمتی که خدای هستی برای انسان قائل است ندارد و متاسفانه این برداشت‌‏ها و گرایش‌‏ها سبب می‌‏شود از اسلامی که همه توجه آن به اعتلای زندگی انسان و کرامت ذاتی انسان است، بهانه‌‏ای بسازند برای حمله به اسلام و مسلمانان.
    رئیس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد: باید فریاد اصلاحات را چه در داخل،چه در خارج و چه در عرصه جهانی در برابر وضعیتی که جهان به آن مبتلا شده بلند‌‏کنیم و به آن سمت گام برداریم و مطمئنا وجدان‌‏های بیداری نیز در دنیا هستند که به این ندا گوش می‌‏دهند.
    خاتمی ادامه داد:امروز وظیفه ماست که سعی‌‏کنیم معیارهای واقعی اصلاحات نه تنها در ایران محقق شود، بلکه از اسلامی دفاع کنیم که برای انسان حق و حرمت قائل است،ظلم و تبعیض نمی‌‏پذیرد و حاکمیت انسان را با هر‌‏گرایش و بینشی بر سرنوشت خود به رسمیت می‌‏شناسد.
    وی با اشاره به اصل 56 قانون اساسی که از آن به عنوان اصل طلایی قانون اساسی یاد کرد، گفت: در این اصل آمده است که حاکمیت مطلق بر همه هستی و عالم از آن خداست و اوست که انسان را بر سرنوشت اجتماعی خود حاکم گردانیده است.
    رئیس‌‏موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگ‌‏ها و تمدن‌‏ها همچنین اظهار داشت:اگر می‌‏گوییم مردم سالاری، مصداق مهم و لازمة مردم سالاری حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان است، اگر می‌‏گوییم با استبداد مخالفیم برای این است که بر خلاف اصلی است که در انقلاب ما بوده و اصلاحات هم بر آن تکیه می‌‏کند و باید در این مسیر حرکت کنیم.
    خاتمی به تعریف صحیح از اصولگرایی و تعابیر نادرستی که از اصولگرایی می شود اشاره کرد و افزود: اگر اصولگرایی طوری تعریف شود که ‌‏توام با عقب ماندگی و تبعیض و قیمومیت یک فکر، یک گروه و یک سلیقه بر همة مردم باشد انحراف از اصول و اصول گرایی است.
    وی تصریح کرد:اصول دین مورد توجه همه بوده است و هست و باید سعی کرد توحید،معاد و نبوت در جامعه جا بیفتد، ولی وقتی می‌‏گوییم اصول، از انقلابی صحبت می‌‏کنیم که در عرصه حیات اجتماعی به وجود آمد.
    رئیس‌‏جمهور سابق کشورمان یادآور شد:‌‏ این اصول در عرصه‌‏حیات اجتماعی میزان بودن رای مردم،حاکمیت عدالت به معنای عام کلمه در عرصه اجتماعی،سیاسی و اقتصادی بر جامعه است،اینجا اصل دفاع کردن از حق مردم است، دفاع از آزادی اندیشه و بیان است، دفاع از این اصل است که حکومت ارباب مردم نیست و خدمتگزار مردم است و باید در مقابل آنها پاسخگو باشد و از اسلامی که امام نماینده آن بود و در انقلاب تجلّی کرد، آن اصول را آموخته ایم.
    خاتمی اظهار داشت: پس ما اصولگراییم؛معتقدیم امام خمینی(ره) نیز بزرگترین اصولگرا در این زمینه‌‏ها بود. ما می‌‏گوییم که در چارچوب همین قانون اساسی و ضوابطی که به تصویب مردم رسیده است و مورد تایید امام نیز بوده است و حد نصاب‌‏های لازم برای پاسخگویی به خواست تاریخی ملت برای آزادی، استقلال و اخلاق و پیشرفت دارد و اینها اصول ماست.
    رئیس بنیاد باران در ادامه اظهار داشت:ما بر مصلحت جامعه تأکید می‌‏کنیم و مصلحت جامعه این است که ایران را طوری بسازیم که هم مردم در آن برخوردار باشند و هم از فقر و فساد و تبعیض در آن اثری نباشد.
    وی با بیان اینکه‌‏«مصلحت جامعه و ارزش والای انقلاب، ساختن الگوست و اینکه این اندیشه انگیزه‌‏‌‏‌‏‌‏ای برای دیگران‌‏بشود که حرکت کنند»، گفت: باید از سرمایه‌‏های کشور در مسیر رشد جامعه،ارتقای علمی جامعه و برخورداری جامعه استفاده کنیم، نمی‌‏توانیم روز به روز شاهد این باشیم که ریشه‌‏های فقر وعقب ماندگی در جامعه تقویت شود و فقط شعار خدمت به مردم را بشنویم.
    خاتمی تصریح کرد:مصلحت این است که در مسیر قانون اساسی،آرمانهای انقلاب و سند چشم انداز حرکت کنیم.
    وی همچنین‌‏گفت: من مطمئنم اگر انتخابات در فضای درست و سالم باشد، مردم با انتخاب خود به سوی تحقق چنین مصلحتی در جامعه حرکت خواهند کرد.
    رئیس‌‏جمهور سابق کشورمان سپس با طرح این پرسش‌‏ها که «آیا ما نباید امروز از ظرفیت‌‏های ایران برای تامین مصالح خود و اثرگذاری در دنیا استفاده کنیم؟آیا اصولگرایی این است که کاری کنیم تا بدون داشتن فایده،هزینه‌‏ها را افزایش دهیم؟»، اظهار داشت:چه کسی می‌‏گوید باید در مقابل دشمن کوتاه آمد!صحبت بر سر این است که چگونه می‌‏توان دشمن را به حالت انفعال درآورد، نه اینکه با یک سخن با موضع نسنجیده زمینه‌‏ای فراهم شود که دشمن فعال شود و فشارش را بیشتر کند.
    خاتمی افزود: باید اعتبار،حرمت و منزلت مردم را در دنیا زیاد کنیم، ما باید با تعامل با جهان با حفظ منافع و اصول تهدیدها را دفع کنیم، ملت همین‌‏ها را می‌‏خواهد ونیاز به نظر سنجی نیست،آن هم نظر سنجی که در تیپ‌‏های خاص می‌‏شود و با ذهنیت‌‏هایی که ایجاد می‌‏شود تازه نتایج آنها هم نشان داده است که گرایش قابل توجه قشرهای خاص ملت هم به همین مسائل است.
    رئیس بنیاد باران هشدار داد که «متاسفانه عده‌‏ای در سطح جامعه می خواهند مردم را از جمهوری اسلامی و اصلاح امور مایوس کنند» و گفت:اگر آنها بیدار شوند و در کنار اکثریت جامعه به صحنه بیایند معلوم است نتیجه چه خواهد شد.
    رئیس‌‏جمهور سابق کشورمان همچنین تاکید کرد: انتخابات آینده باید آزاد باشد و نباید اینگونه القا شود که مصلحت این است چه کسی بیاید و چه کسی نیاید، مصلحت این است که مردم تشخیص دهند، مصلحت این است که مردم راهی را انتخاب کنند که این مملکت به لحاظ اقتصادی،سیاسی،علمی و بین المللی جایگاه بالاتری داشته باشند.
    وی با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات تاکید‌‏کرد: در این ایام باید یک اصل را به عنوان مبنای وحدت ملی قرار دهیم و آن ‌‏«سند چشم انداز» و رسیدن به اهداف آن توسط‌‏‌‏کسی باشد‌‏ که می‌‏خواهد بیاید.
    خاتمی در ادامه گفت: ما افتخار می‌‏کنیم که سند چشم انداز با ساعت‌‏ها کا‌‏رکارشناسی و بحث در مجمع تشخیص مصلحت و بالاخره استفاده از نظرات رهبری‌‏تدوین شد و نقشه راهی برای کشور ترسیم شد، معلوم شده است چه کسانی چشم انداز را تدوین کردند و برنامه چهارم را براساس چشم انداز نوشتند و در مدت کوتاه در آن مسیر حرکت کردند، اما آیا امروز هم در‌‏آن مسیر حرکت می‌‏کنیم؟اگر می‌‏گوییم تغییر، یعنی کسانی بیایند که در مسیر چشم انداز حرکت کنند نه در جهت خلاف آن.
    وی با تاکید مجدد بر اینکه ، باید بگذاریم مردم آزادانه انتخاب کنند و رای بدهند نه اینکه از پیش القا شود وظیفه شرعی و انقلابی شان چیست، اظهار داشت: اتفاقاً مردم خیلی خوب می‌‏توانند وظیفه انقلابی و شرعی خود را تشخیص دهند، فقط باید زمینه را فراهم کنیم.اگر مردم اطمینان داشته باشند از رای آنها صیانت خواهد شد،خواهید دید چه اتفاقی خواهد افتاد؛ در آن صورت هیچ کس نمی‌‏تواند به نتیجه آن اعتراض کند.
    خاتمی با ابراز تاسف از اینکه در برخی دوره‌‏ها همین القائات و جنگ‌‏های روانی ایجاد شده، گفت: با این حال دیدیم که این تبلیغات نتیجه عکس داد.
    رئیس‌‏جمهور سابق‌‏کشورمان، بزرگترین وجه اقتدار و امنیت در جامعه را احترام و اعتماد متقابل حکومت و مردم با یکدیگر عنوان‌‏کرد و افزود: اگر حکومتی بیاید و اعتماد مردم را به هر دلیلی به همراه نداشته باشد، هر چه امکانات امنیتی، قضایی و نظامی نیز بیشتر باشد این جامعه امن نیست و در چنین جامعه‌‏ای زمینه کارگر افتادن توطئه‌‏های ضد انقلاب و دشمن بیشتر فراهم می شود.
    رئیس بنیاد باران تصریح کرد:ما می‌‏خواهیم دست اندرکاران انتخابات زمینه‌‏ای را فراهم کنند که مردم در فضای آزاد و مطمئن رای بدهند، چرا که ‌‏در اینصورت است که ما شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات خواهیم بود.
    خاتمی‌‏خاطر‌‏نشان‌‏کرد: ما خودمان را در مقابل مردم و انقلاب مسوول می دانیم، البته این بدان معنی نیست که فرد خاصی باید در صحنه بیاید، بلکه معتقدیم روش و منش اصلاح طلبی‌‏ باید مطرح شود، چون این روش مورد قبول مردم است و البته اگر در این فضا نظر مردم چیز دیگری بود و به تفکر دیگری رای دادند ، به آن احترام می‌‏گذاریم.



  • کلمات کلیدی :
  • : حزب اراده ملت ایران | اعلام نظر یا هواداری [ نظر]

    معاون اول رئیس‌‏جمهور و نخست وزیر عراق با اشاره به اهمیت توسعه و ارتقای روابط دوجانبه و منطقه‌‏ای بر ضرورت اقدامات جدی در توسعه مناسبات در همه عرصه‌‏ها به ویژه اقتصادی و تجاری تاکید کردند. به گزارش "ایلنا"، پرویز داودی و نوری المالکی همچنین با محکوم کردن اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه خواستار اهتمام ویژه کشورهای اسلامی و مجامع مختلف بین‌‏المللی در توقف جنایات و محکوم کردن رژیم صهیونیستی و نیز امدادرسانی به مردم فلسطین شدند.
    معاون اول رئیس‌‏جمهور در نشست مشترک هیات های عالی‌‏رتبه تهران و بغداد که پس از مذاکرات خصوصی برگزار شد، با تاکید بر تحکیم و توسعه روابط دوجانبه گفت: با توجه به شرایط کنونی جهان، لازم است دو کشور اقدامات جدی‌‏تر و مهمی برای تقویت مناسبات، بویژه در زمینه‌‏های اقتصادی و تجاری انجام شود. وی با اشاره به اینکه دو کشور زمینه‌‏های فراوانی برای توسعه هر چه بیشتر روابط و همکاری‌‏ها در زمینه‌‏های گوناگون دارند، بر ارتقای حجم روابط فنی و مهندسی و تجاری و اقتصادی تاکید کرد.
    داودی در ادامه با اظهار خرسندی از بهبود اوضاع عراق خاطر نشان کرد: توانمندی ملت و دولت عراق و تلاش روز افزون دولت‌‏مردان عراقی موجب شده که امروز عراق در مسیر رفاه و امنیت قرار گرفته و بخشی از مطالبات مردم محقق شود. وی اضافه کرد: تدبیر و تلاش دولت و مردم عراق برای احقاق حق، موجب خواهد شد که همه مطالبات آن تحقق پیدا کند و در این خصوص اجماع ملی و توجه به نظر مراجع عظام بسیار مهم است.
    معاون اول رئیس‌‏جمهور همچنین با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه تصریح کرد: ضرورت دارد کشورهای اسلامی برای توقف جنایات و محکومیت رژیم صهیونیستی همکاری و هماهنگی‌‏های خود را بیشتر کنند.داودی گفت: امدادرسانی به مردم مظلوم غزه نیازمند اجماع کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پیشتاز بوده و آماده همه نوع همکاری و هماهنگی می‌‏باشد.
    نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز در این نشست خواستار گسترش هر چه بیشتر مناسبات تهران و بغداد شد و گفت: باید راه‌‏های توسعه روابط همه جانبه به خصوص در زمینه‌‏های سرمایه‌‏گذاری و تجاری را هر چه بیشتر گسترش دهیم. نخست وزیر عراق خاطر نشان کرد: ایمان داریم که جمهوری اسلامی ایران برای عراق همسایه‌‏ای بزرگ و بهترین و مهمترین شریک در تمام زمینه‌‏های همکاری می‌‏باشد و امیدواریم این روابط شکل و حجم مطلوب خود را پیدا کند.
    وی افزود: جمهوری عراق راه را به سوی تحکیم و توسعه هر چه بیشتر روابط با کشورهای همجوار و به ویژه با جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌‏کند و همکاری میان دو کشور می‌‏تواند برای حل بسیاری از چالش‌‏های منطقه موثر باشد. نخست وزیر عراق در ادامه با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه تصریح کرد: وظیفه کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان صرفاً امداد رسانی به مردم فلسطین نیست بلکه مسوولیت دارند زمینه‌‏ای را فراهم کنند که مجرم را سرجای خود بنشانند.



  • کلمات کلیدی :
  • : حزب اراده ملت ایران | اعلام نظر یا هواداری [ نظر]

    به نوشته مطبوعات اصلاح‌طلب، همایش فصلی خانه احزاب با موضوع انتخابات، مشارکت حداکثری و چالش های فراروی آن بار دیگر به چگونگی صیانت از آرا اختصاص یافت. بدین ترتیب بیست و پنجمین همایش فصلی خانه احزاب که با حضور اعضای خانه احزاب و کامران دانشجو قائم مقام وزیر کشور و نمایندگان مجلس برگزاری شد، تحت تاثیر دغدغه اصلی فعالان سیاسی مبنی بر چگونگی صیانت از آرا قرار گرفت چنان که موسوی تبریزی دبیرکل خانه احزاب ایران ضمن هشدار به مسوولان برگزاری انتخابات برای صیانت از آرای مردم گفت؛ «اگر مردم بفهمند مسوولان امانت دار خوبی نیستند، آنها هم وفاداران خوبی نخواهند بود و اگر مسوولان رای مردم را حفظ نکنند و برخی مسائل گروهی و شخصی را در شمارش از آرا دخالت دهند خیانت بزرگی را انجام داده‌اند... مردم ما توقع زیادی ندارند و حق خود می دانند که از آرایشان حفاظت شود و این مساله قابل اغماض نیست و اگر در صیانت از رای مردم کوتاهی شود، مردم هم روح حمایت از حکومت را از دست می دهند.
    دبیرکل خانه احزاب در پایان سخنان خود از رئیس جمهور، وزیر کشور و علی لاریجانی به خاطر عدم همراهی با همایش فصلی خانه احزاب انتقاد و تصریح کرد؛ ما انتظار داشتیم مسوولان با شرکت در چنین جلساتی با مسوولان و نمایندگان احزاب به گفت و گوی مستقیم بپردازند.
    حسین کاشفی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت نیز با انتقاد از برخوردهای ناصواب در انتخابات گفت؛ عده‌ای با کسانی که در دوران مختلف انقلاب حضور داشتند و مبارزه کرده اند به گونه‌ای کوته نظرانه برخورد می کنند و انقلاب را به آن مسیری که نباید برود، هدایت می کنند. [با طرح این پرسش که آیا واقعاً شاهد برخوردهای تبعیض آمیز در کشور نیستیم، نسبت به در اختیار قرار دادن امکانات دولت به یک طیف خاص سیاسی انتقاد کرد و گفت] آیا رسانه ملی باید در اختیار یک طیف خاص باشد و چرا برخی تریبون ها به نفع یک جریان خاص تبلیغ می کنند و در نقش دبیرکل یک حزب سخن می گویند؟... امروز شاهد آن هستیم که برخی نهادهای مسوول از یک جریان خاص سیاسی حمایت می کنند در حالی که مسوولان برگزارکننده انتخابات باید بی طرفی خود را نشان بدهند... این نگرانی در مقطع فعلی برای مردم وجود دارد و این زمینه مایوس شدن مردم را فراهم می آورد. [با طرح این پرسش که مایوس کردن مردم به نفع چه کسی تمام می‌شود، به وظیفه احزاب درخصوص نظارت بر انتخابات اشاره کرد و گفت] باید زمینه نظارت احزاب بر انتخابات فراهم شود و اگر مساله یی در امر برگزاری انتخابات وجود ندارد، مسوولان به نمایندگان احزاب اجازه دهند بر عملکرد آنها نظارت داشته باشند... باید سلامت انتخابات تضمین شود، تا بتوانیم مشارکت حداکثری داشته باشیم.



  • کلمات کلیدی :
  • : حزب اراده ملت ایران | اعلام نظر یا هواداری [ نظر]

    <      1   2   3   4   5      >

    لیست کل مطالب

    بیانیه جمعی از جوانان اصلاح طلب در حمایت از کاندیداتوری میرحسین
    دفاع از نامزدی میرحسین موسوی در شبکه یک سیما!
    سادات انتخابات ریاست جمهوری با هم در انتخابات شرکت می کنند!؟
    زیرسوال بردن اهداف انقلاب باعث تضعیف ارزشها میشود
    ریشه امنیت، رضایت مردم است
    آغاز سازماندهی ستاد انتخاباتی خاتمی
    خاتمی ، کروبی و میرحسین در صحنه بمانند
    دبیرکل: بین اصولگرایان سنتی و حامیان دولت شکاف جدی وجود دارد
    حامیان خاتمی از میرحسین حمایت میکنند
    ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی فعالیت خود را آغاز کرد
    میرحسین موسوی توان جلب آرای خاموش جامعه را دارد
    میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی با هم دیدار کردند
    روحانی: ممکن است به استبداد بازگردیم
    سید محمد خاتمی:ترجیح میدهم میرحسین بیاید
    تا دو هفته دیگر کاندیدای نهایی اصلاحطلبان مشخص میشود
    [همه عناوین(57)][عناوین آرشیوشده]